DIA DE L’ARBRE

L’Institut La Creueta d’Onil ha començat per primera vegada un projecte de sensibilització ambiental anomenat “plantem un arbre”. Aquest projecte consisteix en reforestar un entorn verd degradat, en el nostre cas, plantant plançons de pi pinyoner, Pinus pinea, i carrasques, Quercus ilex , o siga dels arbres autòctons que han poblat tradicionalment aquest espai natural, que ens proporciona la Conselleria de Medi Ambient.

Aquesta activitat es porta amb la col·laboració de diferents nivells educatius del nostre centre i amb el col-legi Mare de Déu de la Salut d’Onil.

Els alumnes del cicle de formació professional d’Aprofitament i Conservació del Medi Natural expliquen sobre el terreny als alumnes de 1r d’ESO i primària, per què es important fer aquesta plantada, què volem millorar i com s’ha de plantar el nostre arbre. Els ajuden a plantar-lo, l’identifiquen i el reguen. També els donen l’encàrrec de cuidar-lo i d’ajudar-lo a créixer. Els alumnes dissenyen també l’avaluació de les diferents activitats i dels aprenentatges que han fet.

El resultat és una activitat que genera una forta vinculació dels xiquets i xiquetes amb la cura i la defensa del seu entorn natural i que facilita l’adquisició de valors ambientals.

Agraïr la col-laboració de L’Ajuntament d’Onil i al col-legi Mare de Déu de la Salut, que ens han facilitat tot el necesari per a dur a terme aquesta activitat.