El IES La Creueta realitza un intercanvi amb sis països a Colonia.

Sis alumnes i dues professors del IES La Creueta d’Onil van participar en un intercanvi d’estudiants amb altres cinc països a Colonia (Alemania). Aquesta visita es la quarta que es realitza dins del projecte Erasmus+ «A shared time for Reading in Europe», que el centre té concedit pel «Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE).

Del 18 al 25 de gener, l’amfitrió alemany va rebre mig centenar d’alumnes i professors procedents d’escoles de Finlàndia, Irlanda, Lituània, Bèlgica i Espanya. A l’estància els visitants es van allotjar en cases d’alumnes alemanys.

Al llarg de la visita s’han realitzat activitats de treball relacionades amb el foment de la lectura mitjançant l’elaboració d’un diari internacional comú. Els estudiants dels diferents països van elaborar articles amb diferent temàtica que després posaren en comú a l’estància. També es van realitzar activitats lúdiques com ara la visita a la ciutat, inclosa una visita guiada a la cadena de televisió i radio WRD; visites a impremtes d’un diari local; pujada a la catedral e inclòs crema d’energia botant a la «Jump House».

En conclusió, ha estat una nova experiència molt positiva per a tots els participants que ha permès assolir, conjuntament amb la resta de projectes europeus que duu el centre com ara el YED II, l’objectiu d’internacionalització de la comunitat educativa del IES La Creueta.